Légyszi a folytatást se rontsák el! (Valve, PC, Mac, PS3, Xbox 360) Finde den Weg in Portal 2 © Valve Lehet, hogy túlzás ezt állítani, de legyen: a Portal 2 az évtized legokosabb játéka. Az biztos, hogy az egyik legjobb. A Valve fogta az első részt, és gyakorlatilag kijavította minden hibáját úgy, hogy egy tökéletes játékot alkotott. Az első játék alapjait persze megtartotta, úgyhogy még mindig a két portál megnyitása, és az azokkal való trükközés volt a cél, de mind játékmechanikában, mind sztorijában erősebb volt a folytatás. És persze itt volt a co-op mód is. A tragédiája viszont az volt, hogy a Valve a remek kritikai fogadtatás ellenére elvesztette utána az érdeklődését az egyjátékos mód iránt, innentől kezdve inkább a multiplayer foglalkoztatta őket, és a Steam áruházuk csúcsra juttatása. Azóta is várjuk a harmadik részt, de hát a Valve nincs jóban a trilógiákkal. A Half-Life is az Alyx nevezetű VR-epizódot kapja, nem az "igazi" harmadik részt. Egyszer majd talán meggondolják magukat.
Oké, sokszor haltál meg benne, de ez nem számított - minden egyes halálból lehetett tanulni valamit, a végén pedig olyan katarzist nyújtott a játék, mint semmi más. Pár helyen lehetetlen küldetésnek tűnt teljesíteni a szintet, de tudjuk már, hogy minden lehetséges, csak akarni kell, és sokszor újratölteni. The Legend of Zelda: Breath of the Wild Nem csak az évtized, hanem minden idők egyik legjobbja is a Breath of the Wild. Könnyű szuperlatívuszokban beszélni róla, ha játszottál vele. Hatalmas a világa, gyönyörű a grafikája, elképesztő a hangulata, és így tovább, és így tovább. Nem csoda, hogy a Switch-hez ezt a játékot veszi meg szinte mindenki először, és totálisan boldog vele. A BOTW akkora szabadságot ad neked nyílt világában, mint nagyon kevés játék. Szinte bármit megtehetsz, ami csak eszedbe jut. Pont ezért lehet olyan sokszor végigjátszani, pont ezért nem lehet egy pillanatra sem ráunni. Annyira pofátlan, hogy akár már a játék elején is megküzdhetsz a főellenséggel, mert miért ne tehetnéd meg?!
Előző héten jelentették be, hogy készül a Crysis Remastered. Vagyis annak a first-person shooternek a feldolgozása, melyre a legtöbben csak a hírhedt PC-zabáló játékként emlegetnek. A 2007-ben megjelent lövölde ugyanis a korát megelőző, bámulatos grafikával rendelkezett, amely igencsak megizzasztotta a hardvert. Emiatt pedig éveken át azzal próbálták bizonygatni az ilyen-olyan PC-s konfigurációk erejét, hogy bizony képesek normális minőségben futtatni a Crysis-t. Mi pedig úgy döntöttünk, hogy kapunk az alkalmon és szemügyre vesszük azokat a játékokat, melyek napjainkban a legjobban kihasználják a PC-s hardvereket. Az elsődleges szempont nem az volt, hogy melyik játék mennyire terheli le szegény gépünket, hanem hogy melyek nyújtanak kiemelkedő látványt, ha az őket futtató masina kellő erőforrással rendelkezik. A játékoknál kitérünk arra, hogy miért is számítanak szépnek, ugyanakkor f ontos megjegyezni, hogy itt most nem a játékok átfogó minőségéről lesz szó, hanem arról, hogy milyen látványt nyújtanak.